Mensen die de Dev lijst een beetje volgen zullen waarschijnlijk gezien
hebben dat zojuist 'Tom' post dat hij het liefste ziet dat data van de
Tiger import 'langzaam' de database in druppeld.

Nu zag Tiger wel groter zijn dan AND maar vooral dat druppelen zal zeker
niet leuk zijn als dat betekend dat dit weken gaat kosten, met het risico
dat het geen atomic operation meer is.

Ik schrok zelf een beetje van het feit dat diezelfde Tom het over 100
million rows had, en dat de database die geregeld een voor een langs aan
het gaan was door een gebrekkige index.

Nu lijkt het mij persoonlijk niet echt een parade paardje als alles
eenmaal is ingeladen de database met zo'n 5%? (gokje) is gegroeid,
Nederland jubelt en op de kaart staat... maar OSM down is. Wellicht is het
een mogelijkheid om met de complete geconverteerde dataset (die nu op een
server staat, begreep ik) wat benchmarks te gaan draaien.

Het zou zo jammer zijn als we nu alle data hebben, maar we het niet aan de
wereld kunnen laten zien (in de vertrouwde vorm) zeg maar.

Stefan