Ik gebruik Gosmore als backend voor de routing website en laat daarbij
het grafische gedeelte van Gosmore voor wat het is en gebruik alleen de
routing engine. Bij een embedded applicatie zou je dan dit grafische
gedeelte wel willen gebruiken maar dan met meer mogelijkheden. Ik heb
altijd begrepen dat Nic Roets wil samenwerken met andere programmeurs,
dus als je iets wilt doen met driving directions en speech dan zou ik
hem gewoon contacteren. Ik zou alleen niet proberen in de routing te
poken want die code ziet er heftig uit (werkt overigens wel goed).

Overigens vind ik Navit ook een goede candidaat alsook RoadNav. Elke
applicatie heeft zo zijn zwakke en sterke punten. Wellicht moet je ze
gewoon allemaal eens beoordelen voor je zelf en dan bepalen welke je
wilt gaan helpen... je eigen project beginnen zal hoogstwaarschijnlijk
alleen maar leiden tot nog een (opensource/gratis) project dat niet
'echt af' zal komen (daarmee bedoel ik niet jou goede bedoelingen maar
verwijs ik naar de praktijk).

Succes met kiezen :)