On Monday 04 August 2008 16:24:35 Martijn van Exel wrote:
> Samenwerking gaat twee kanten op. Dus naast lospeuteren van gegevens
> zou het wel heel leuk zijn als zij willen gaan werken met OSM-data.
> Dat stimuleer je ook meer fietsers om bij te dragen. Misschien willen
> zij openfietskaart op hun site integreren of met ons samenwerken om
> een fietsrouteplanner te maken op basis van OSM-data.

Diplomatie is de ander op de voordelen wijzen van een andere zienswijze.

Hun kaart is deels gebaseerd op gelicenceerde gegevens. Hun kaart is dus
gebonden aan de server (lijkt mij). Ze kunnen dan geen kaart maken voor pda
en gps. Wie via een andere weg terug wil fietsen moet eerst een internetcafe
zoeken. Als ze hun zelf verkregen gegevens over osm leggen, kan pda en gps
wel. Winst voor hun.  Het sluit dan ook aan op wat Martijn met gsm doet, etc.
Ook weer winst voor hun.

Uitwisseling van POI is ook goed mogelijk.

Hun software zouden ze vrij kunnen geven, lijkt mij. Dan is er uitwisseling
mogelijk. Zij kunnen ook van osm software gebruikmaken. Voor die pda en gps,
etc.

Ze hebben een uitgebreid tag systeem. Ik neem aan dat ze dat goed uitgewerkt
hebben. Als ze dat vrijgeven wordt het via osm mogelijk een wereldwijde
standaard. Ook leuk voor hun. Als er allerlei systemen naast elkaar bestaan
is er minder vooruitgang.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante