Waarde lezers,

Komend weekend is er de jaarvergadering van de OSM Foundation. Een van
de agendapunten is de verkiezing van het bestuur voor het komende jaar.
Voor diegenen die het nog niet wisten: ook ik ben kandidaat.

Ik heb me kandidaat gesteld omdat ik het belangrijk vind dat er ook een
representant vanuit Nederland in het bestuur zit. Nederland is momenteel
het enige land met een volledige dataset. Dat brengt andere problemen cq
uitdagingen met zich mee dan in andere landen waar de dataset lang niet
zo compleet is. Het is belangrijk om ook in de Foundation een persoon te
hebben die aan die uitdagingen een stem geeft. Onze prioriteit ligt niet
enkel meer op het verzamelen van data, maar ook dat anderen onze data
gaan gebruiken voor nuttige, leuke, ... noem maar op... toepassingen.
Zaken als image/marketing zijn dan van belang. Maar ook aan de
betrouwbaarheid (lees: beschikbaarheid en stabiliteit) van de servers
zullen steeds hogere eisen moeten worden gesteld. Dit zijn maar een paar
zaken. Het zijn echter wel zaken waarover binnen OSM verschillend
gedacht wordt. Een geluid uit Nederland zou mijns inziens niet verkeerd
zijn.

Even wat info:
Over de Foundation: http://foundation.openstreetmap.org/?page_id=3
Over de bestuursverkiezing:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Foundation/AGM08/Election_of_Officers

Kortom, ben je lid van de Foundation (kosten: GBP 15 per jaar), dan mag
je je stem uitbrengen voor het nieuwe bestuur. Ben je zaterdag niet
persoonlijk aanwezig op de vergadering in London (grote kans
waarschijnlijk ;-)), dan kun je ook je stem via de mail uitbrengen. Doe
dat dan wel even uiterlijk donderdag. Procedure: zie de eerder genoemde
link.

(Het doel van deze mail laat zich raden .... ;-) )

Groet,
Henk Hoff