De essentie van mijn verhaal komt niet over: zonder ingrijpen is het blog
dood.

OSM is een groot project, met veel kanten. Het is van belang dat een aantal
van die kanten op de website direct aanwezig zijn.

Goede informatie voor beginners hoort daar zeker bij.

Een andere kant is dat je als OSM ook je belangen wilt behartigen. Komt het
NWB eindelijk eens beschikbaar? Waarom zijn de postcodes afgeschermd? Waarom
krijgt de fietserbond veel geld maar is de kaart niet open, terwijl open data
een overheidssteven is? Had dit niet beter gekund?

Nieuws hierover moet op de voorpagina te vinden zijn. Als mensen er naar op
zoek moeten ben je ze kwijt.

Daarom is de verhuizing van het blog een slecht idee, tenzij er maatregelen
genomen worden. Zoals op de Duitse site waar de koppen en beginregels
overgenomen worden op de beginpagina.

Je moet dus of het blog op de voorpagina hebben, of de koppen overnemen op de
voorpagina.

Het blog zat in een moeilijke tijd. Een aantal mensen uit het begin zijn met
andere dingen bezig. Heel actieve mensen waren met SOTM bezig.

In zo'n tijd het blog verhuizen, het systeem aanpassen zodat alle accounts
vervallen, de auteurs van eerdere postings niet meer getoond worden, de oude
tags vervallen, een blog kan er makkelijk aan overlijden. Ik vrees dat het met
het blog gedaan is. Dat is doodzonde.

Er zijn halve maatregelen genomen die schade opleveren.

Er zijn verschillende oplossingen. Om het blog te redden kan het makkelijkste
teruggekeerd worden naar de oude blogtechniek. Het alternatief is dat er voor
gezorgd moet worden dat de oude accounts, tags, etc werken met de nieuwe
techniek.

Ook moet het nieuws op de voorpagina te vinden zijn. Door het blog daar weer
neer te zetten of door de koppen, etc over te nemen. Als de tweede oplossing
te lastig is om snel te implementeren, zal er voor de eerste oplossing gekozen
moeten worden.

Zonder ingrijpen is het blog dood.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante

--

An Awesome Lobbying Machine, that brought us TRIPS, may bring us ACTA

U.S. Trade Representative         ---------------->     Developing states
        ^                       trade sanctions

public resources
Advisory board                                                  V
        ^
        |                               Money
        |   private rights
Companies                                               Companies, consumers