Van: talk-nl-boun...@openstreetmap.org
[mailto:talk-nl-boun...@openstreetmap.org] Namens Vincent Zweije
Verzonden: dinsdag 18 mei 2010 15:14
Aan: talk-nl@openstreetmap.org
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] auteursrechten op wegenkaarten - gerechtelijke
uitspraak

On Tue, May 18, 2010 at 02:29:23PM +0200, Maarten Deen wrote:

> [...]

Nee, er staat dat *rechtstreeks* kopiëren niet mag.

Als ik de straatnaam van Google maps aflees, en hem invoer in OpenStreetMap, is
dat geen rechtstreeks kopiëren (denk ik).

Een import van Google maps data zou een rechtstreekse kopie zijn.

En ja, strikt genomen is het begrip rechtstreeks niet gedefinieerd, dus
discussie hierover blijft. Ik neem aan en hoop dat er in andere uitspraken nog
wel aanwijzingen zijn te vinden over wat wel en niet rechtstreeks is.

Ciao.                                                             Vincent.
--
Vincent Zweije <zwe...@xs4all.nl>    | "If you're flamed in a group you
<http://www.xs4all.nl/~zweije/>      | don't read, does anybody get burnt?"