Howdy,

Het fiets siezoen is in volle gang en met de start van de tour is er natuurlijk
niks leukers dan om er zelf zo nu en dan eens op uit te trekken met radio Tour
de France aan, lekker weer en rustig thuis het einde van de etappe op TV
kijken met een velverdiend glaasje wijn (tour de france he...).

Elk jaar nemen volgens mij veschillende OSM-ers zich voor het fietsroute
netwerk in hun omegeving "compleet" in kaart te brengen, ik ben hier geen
uitzondering op. Met het "nieuwe" [1] tagging schema is er toch nog het een en
ander te doen. Om het makkelijker inzichtelijk te maken waar nog wat moet
gebeuren heb ik de volgende twee dingen gefabriceerd:

[2]: Een rapport wat elk uur wordt gegenereerd met de volgende "handige"
dingen:

* Een lijst met alle netwerk relaties, zo kan je deze eenvoudig inladen in
JOSM.
* Een lijst met alle routes waar slechts 1 node in zit met een rcn tag.
Volgens het schema ([1]) moeten dit er (minimaal) twee zijn. Dit is geordend
per gemeente.
* Een lijst met alle knooppunten waar minder dan 3 routes samen komen. Er zijn
enkele uitzonderingen maar over het algemeen komen op elk knooppunt (minimaal)
3 routes samen.

Zoveel mogelijk is geillustreerd met linkjes naar openfietskaart.nl

[3]: Een kaart met een WMS overlay. Let wel de WMS geneerd de tiles live als
het druk is kan het dus even duren voordat je kaartje er staat! Hierop zijn de
knooppunten en routes inzichtelijk gemaakt. Blauw is OK, en rood betekent dat
het knooppunt of de relatie nog niet in een netwerkrelatie zit.

Veel fiets plezier,
--Roeland

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cycle_Node_Network_Tagging
[2] http://mijndev.openstreetmap.nl/~rullzer/rcn/