> Maar even over een hele andere boeg, Bing heeft ons toch gesponsord?
> Waarom
> hun foto materiaal niet vragen dan?
> Wij recht om foto's over te trekken, hun/de wereld betere kaart. Lijkt me
> 3
> vliegen in 1 klap.

Aannemende dat 1) er in principe overgetrokken mag worden van luchtfoto's,
want: feitelijke informatie, geen auteursrecht en 2) de Google ToS dit
toch verbiedt (contractrecht), ben ik even kort door de Bing voorwaarden
gelopen. Ik zie daarin geen belemmeringen om te tracen. IANAL natuurlijk.

http://explore.live.com/microsoft-service-agreement?mkt=nl-nl
Verwijst naar de Gedragscode.

http://explore.live.com/code-of-conduct
> [...]

> De resultaten van Bing Kaarten te kopiëren, op te slaan, te archiveren of
> in een database te verzamelen.

> Resultaten van of toegang tot de Bing Kaarten-API of Bing Kaarten
> verkopen, in lease geven of in sublicentie geven.

> Het fotografisch materiaal te kopiëren, op te slaan, te downloaden, te
> verspreiden, te verzenden of te manipuleren.

> Satellietweergaves van de Verenigde Staten, Canada, Mexico, Nieuw-
> Zeeland, Australië of Japan te gebruiken voor overheidsdoeleinden zonder
> vooraf onze schriftelijke toestemming te verkrijgen. Neem voor vragen

Voor het benaderen van het materiaal is er dan nog de API:
http://www.microsoft.com/maps/product/terms.html
> Restrictions on your use: We do have some restrictions on your use of the
> service. You may not:
> copy, store, archive, or create a database of the content, except that
> geocodes may be stored locally only for use with your Applications

We leggen geen database aan van de content, maar creëren eigen, originele
data.

> integrate the Bing Maps Platform or any of its content with any other
> mapping platform

Mashups mogen dus eigenlijk niet?

Ik wil niet direct zeggen dat men zijn gang kan gaan, maar ik zie wat
mogelijkheden. Een directe toezegging vanuit Microsoft blijft natuurlijk
het beste.

--
Lennard