Heren,

Tijdens de MP-Putten werd unaniem geconcludeerd dat Mapping Parties een van de levensaders is voor de OSM-community. Duitsland ging ons voor in het regelmatig bijeenkomsten organiseren waar Mappers elkaar kunnen ontmoeten, samen de hobby uitoefenen en van elkaar leren. Dat een Mappingparty niet alleen nuttig en leerzaam is, maar ook gezellig en fun kan zijn hebben de twee Parties in 2010 zonder meer uitgewezen.

Ik neem hierbij het initiatief om in 2011 samen met lokale mensen op verschillende plaatsen in Nederland een Mapping Party te organiseren. Het eerste initiatief voorstel heb ik reeds in Wiki geplaatst (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Netherlands_Mapping_Parties_2011).

Natuurlijk kan ik en ga ik het niet doen in mijn eentje. Om het voorstel om te zetten naar een definitief plan/programma heb ik jullie hulp nodig.

- Wie heeft er aanvullingen op het programma zoals ik die voor ogen heb?
- Wie wil zijn stad/dorp als gastheer aanmelden om een MP te houden?

Ik hoor graag van jullie

Robert Elsenaar
ZMWandelaar