On 4-12-2010 19:28, Michiel Faber wrote:

Als ik dan weer terug kijk naar het laatste voorbeeld van LDP dan kan ik
daar ook de way C geen role geven, omdat beide ways er om heen al de
role forward hebben?

En nu komt er iemand langs en die draait om wat voor reden dan ook de richting van B of D om (en hopelijk ook de forward in backward). Wat nu? Vandaar de expliciete backward op C.

Ik snap wel wat de bedoeling is, maar of het de meeste ideale oplossing
is, ben ik nog niet over uit. Ik zal in elk geval mijn bewerkte relaties
nog eens nalopen of ik het overal goed gedaan heb.

Het *is* ook een ramp, zeker om uit te leggen. Mijn illustraties zijn bedoeld om inzichtelijk te maken *hoe* het systeem werkt, niet *waarom* het zo gekomen is.

En zoals Cartinus al zegt: editors zouden hier nog veel meer behulpzaam bij kunnen zijn, door bijvoorbeeld al aan te duiden dat je route consistent is. Stel voor dat je C niet tagt of met forward, dat de editor/validator je er dan op wijst dat dat stukje of die tak niet te volgen is.

@Wimmel: oneway=yes hopelijk, niet true. Ik vind het, als gebruiker van de data, erg onhandig dat we yes of true of 1 mogen gebruiken. Nu moet ik het platslaan, ipv dat er in de data gewoon 1 mogelijke waarde is. Daar had jaren geleden al eens een Benevolent Dictator een uitspraak over moeten doen.

--
Lennard