On 05-04-12 23:07, Stefan de Konink wrote:
On 05-04-12 20:55, Henk Hoff wrote:
Die voorwaarde heeft AND gesteld. Aangezien AND de goedkeuring voor
gebruik van de data enkel het deel betreft wat reeds in onze database
was gelezen, vonden we (de licentie werkgroep) dit geen belemmerende eis.

Het AND bestand op de mirror blijft gewoon staan waar hij staat. En als
dat een probleem is hoor ik dat woensdag wel.

Ik dacht al dat de vork anders in de steel zat. Nu het echte verhaal.

AND is/was geen voorstander van de ODbL. AND had natuurlijk kunnen zeggen: "Slechte keuze OpenStreetMap, wij herlicenseren onze data niet". Dat hebben ze (gelukkig) voor OpenStreetMap. Wat er wel is gebeurd: AND heeft aangegeven dat de reeds geïmporteerde data in gebruik mag blijven, maar dat de geleverde ruwe data gewoon CC-BY-SA blijft (en daar mee incompatible is).

Ook hebben ze een aantal cases voorgelegd waar de ODbL niet werkte, en ook besproken met Henk.

Conclusie: (natuurlijk) mag de oude data bewaard blijven, immers gegeven onder de CC-BY-SA. Wat niet mag is die data verder in OpenStreetMap importeren onder de ODbL. Maar als mensen bijvoorbeeld met <http://fosm.org/> verder willen gaan kan deze data (gewoon) gebruikt worden.

Om onduidelijkheden weg te nemen heb ik op verzoek van AND ook even een LICENSE.TXT bij het bestand op de server gezet.

Stefan