On 11-12-2012 17:42, Sebastiaan Couwenberg wrote:
Geef nou even een concreet voorbeeld.
Ik gok dat ze het hebben over de geautomatiseerde edits van pschonmann, bv:

Die vervolgens gerevert werden door woodpeck_repair, bv:

Deze wereldwijde edits zag je voorbij komen in de History tab.

Mvg,

Bas

Woodpeck-repair is een bot van Frederik Ramm.
Als je zijn comment in de changeset leest, zie je waarom hij deze run heeft uitgevoerd: "revert un-discussed world-wide mechanical edits. please note that 'deprecated' does not mean we want you to auto-edit world-wide (else we'd have done that alrady)"

Het is not done om automatisch deprecated tags zomaar te editen in wat anders. De kans dat een bot fouten maakt is ernstiger dan het vermeende "probleem" dat de auteur meent op te moeten lossen. Dat sommige gebruikers zoals pschonmann zich niet aan dat soort richtlijnen aantrekt, wil niet zeggen dat er een edit war is.

Ik neem aan dat hij al op zijn gedrag door Frederik, de Data Working Group of anderen is aangesproken. Frederik en een aantal anderen hebben bewezen genoeg skills te hebben en het vertrouwen van de community in het algemeen te hebben om dit soort acties van anderen ongedaan te maken.

Groeten,

Frank