Aangezien de Franse oplossing ook in de internationale Wiki genoemd wordt, zo ik die gewoon als richtlijn aannemen. Ik zie zo gauw geen bezwaren. Lijkt me dat we niet het wiel moeten heruitvinden. Dank aan Cartinus om dat te vinden en te delen. Hugo

-----Oorspronkelijk bericht----- From: Ronald Stroethoff
Sent: Sunday, February 17, 2013 8:48 PM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] postkantoren

Zover ik weet zijn in ieder geval de klassieke postkantoren verdwenen, zelfs
de postbussen en antwoordnummers zijn daar verwijdert en naar andere plekken
(zoals de Gamma) verplaatst.
Andere plekken zoals de albert heijn en videotheken handelen nu zaken zoals
de verkoop van postzegels en inname van paketten af.

Cartinus wrote:

Voor zover ik weet heeft er nog niemand geprobeerd om hier consensus
over te krijgen.

Het hangt er vanaf wat je allemaal een amenity=post_office noemt. Alleen
de "klassieke" postkantoren? Of ook postagentschappen?

Zie hier de Franse oplossing:
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:post_office:type>