2013/10/6  <talk-nl-requ...@openstreetmap.org>:
> Hoi allemaal,
>
> Dit is mijn OpenTaalgeweten dat de kop op steekt; is er een Nederlandse
> versie van OSM en van haar online editors? Zijn er i18n-bestanden voor
> beschikbaar? Ik kan me herinneren dat er wel vertaalinitiatieven zijn
> geweest maar geen idee hoe die aan te zetten. Preferred language 'nl' in
> profile settings OSM gaf geen verschil.
>
> Groeten,
>
> Pander

Onlangs schreef Gilbert dit op de Belgische mailing list

Ik heb net een nieuwe versie van de NL vertaling van de Browsing wiki
pagina gemaakt (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:Browsing). Heeft
er iemand tijd en zin om eens na te kijken of er geen taalfouten,
moeilijke te snappen uitleg of andere onzin in staat ?

en dit

bedankt voor de moeite. En ik heb ook iets bijgeleerd. Ik wist niet
dat OSM ook in het Nederlands kon. Ik had in mijn profiel EN als
eerste taal in het rijtje staan - zonder mij te realiseren dat die
volgorde belang heeft - en kreeg bijgevolg de OSM interface in het
Engels.
Het is natuurlijk een kwestie van gewoonte. Ik werk altijd in het EN
met de computer. NL of eender welke andere taal op een computer doet
voor mij altijd wat onwennig aan...

Dus er is wel degelijk een Nederlandse versie aanwezig, je moet enkel
je browser wijsmaken dat Nederlands in de eerste plaats komt.

Ik meen ook ooit op deze lijst gelezen te hebben dat iD vertaald is in
het Nederlands.

Ik hoop dat dit je verder helpt

groeten