De kaart op http://www.zwemwater.nl is de zogenaamde BRT-Achtergrondkaart. Deze
is ontwikkeld in opdracht van BZK op basis van de Basisregistratie Topografie
en beschikbaar via http://www.pdok.nl/.

Omdat de actualiteit, naamgeving en objecteigenschappen van het wegennet in
deze basisregistratie te wensen overlaat, is OpenStreetMap data gebruikt. Ook
de treinstations komen uit OSM.  In het Nationaal Georegister (NGR) staat
duidelijk, dat de vermelding van OSM verplicht is:
http://www.nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/dut/search?#|6d23a02b-5a8a-447e-a481-ddb2a085c1fb.

De huidige BRT-Achtergrondkaart gebruikt nog data van vorig jaar juli. Er is
door het Kadaster een nieuwe versie ontwikkeld, die geen OSM meer gebruikt,
maar uitsluitend op basis van gegevens uit de BRT en de BAG is gemaakt:
https://www.pdok.nl/nl/service/wmts-brt-achtergrondkaart-tijdelijk

Groet,

Edward