> AD Delhaize is er al een paar jaar. Die merger van AHold met Delhaize is
> toch recenter, of vergis ik me? Maar ik weet dus niet waar die AD voor
> staat.

Inderdaad, zie

https://nl.delhaize.be/nl-be/onze-winkels/onze-winkelformules/ad-delhaize

Wat is AD Delhaize?

De AD-formule zag het licht in 1984 en telde eind 2006 193
verkooppunten in Belgiƫ en Luxemburg. De oppervlakte van deze
supermarkten bedraagt gemiddeld 1200 m2. De zelfstandige uitbaters van
deze winkels kunnen niet alleen terugvallen op een naam die staat voor
kwaliteit, maar krijgen ook de steun van Delhaize op het gebied van
knowhow, logistiek, informaticaondersteuning, reclamecommunicatie en
instrumenten voor klantencontacten, zoals de plus-kaart.

Dus

name = AD Merchtem
brand = AD Delhaize
operator = <naam van de zelfstandige uitbater> (maar niet Delhaize)