Goedemiddag iedereen,
Vorige week heb ik aangekondigd dat ik een mechanical edit wil gaan maken met
als hoofdlijn, de brievenbussen in Nederland. Ik was dit alleen nog vergeten op
de mailing list te zetten. Op de wiki kan je alle informatie vinden over de
edit:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Mechanical_Edits/Dutch_Mapper_Mechanical/Nederlandse_Brievenbussen.
Ook vertel ik in het kort op de mailing list wat mijn plannen zijn. PostNL is
hét Nederlandse postbedrijf. Ongeveer 80% (wilde gok) van alle brievenbussen
staat op de kaart. Ik heb PostNL gevraagd of ze de data kunnen aanleveren aan
OSM, maar dat kunnen ze niet.
Op die 80% staan ontzettend veel (onzinnige) tags. Ook worden er ontzettend
veel soorten operator tags gebruikt (PostNL is de goede). Om al deze (op de
wiki is precies te zien wat mijn plannen zijn) niet-nuttige tags te verwijderen
wil ik dus een mechanical edit maken.

Ben je voor of juist tegen de edit, moet ik sommige van mijn plannen omgooien
of heb je een vraag? Je mag hem altijd stellen via het forum op stuur het naar
robbieko...@outlook.com.

Robbie