2010/8/4 Peter Kindström <peter2...@infolagret.se>:
> [...]

Med erfarenhet av annan data så kan jag säga att kålldatat mycket väl
kan innehålla skit. Med tanke på att de buss hållplatser som finns i
OSM är manuellt dit lagda och verifierade på gatan, så är det mycket
bättre kvalité på våra positioner.

Det som man kan få från sådana här data dumpar är ju annan metadata,
som kan stoppas in på busshållplatserna. Typ busslinjer, kanske
busskurs typ osv.

Ni får nog räkna med att skriva verktyg för att manuellt föra in datat
och kontrollera uppdateringar av datat snarare än att göra en
automatisk import, men allt kanske bara löser sig. :-)

Jag tror vi alla är jätte nyfikna hur det går för Magnus.

--
/emj