Skickade av misstag nedanstående personligt till Erik i stället för
till listan. Man tycker jag borde ha lärt mig hur en E-mailklient
funkar efter 20 år, men tydligen inte. Så här kommer det igen till
listan, och antagligen i duplikat till Erik... ursäkta!

Den 16 augusti 2010 10:04 skrev Erik Johansson <erjo...@gmail.com>:
> Hmm.. Det är inte bra, jag tror de använder samma polygoner för att få
> ut datat. Har du lust att ge lon/lat positioner på de ställen du vet
> att det är problem?

Kolla t.ex. Jokkmokks kommun
(http://www.openstreetmap.org/browse/relation/935630). I skrivande
stund består den av 12 ways i databasen, men i Geofabriks utdrag
(http://download.geofabrik.de/osm/europe/sweden.osm.bz2, daterat 08:36
i morse) har den bara 11 ways — en saknas, nämligen
http://www.openstreetmap.org/browse/way/62028763 som delas med
statsgränsen mot Norge, gränsen för Norrbottens län, m. fl.

> Jag kan skapa ett extrakt om du vill

Tack, men det behövs inte för min skull. Jag har som sagt inget
egentligt behov av datat, jag bara upptäckte att det blev konstigt när
jag satt och lekte med PostGIS och försökte bygga polygoner av
Sveriges kommuner. :-)

 -- T