Från: Erik Johansson [erjo...@gmail.com]
Skickat: den 14 januari 2016 18:16
Till: OpenStreetMap Sverige mailinglista
Ämne: Re: [Talk-se] nvdb

> Jag tycker att det vore dumt att göra sig allt besvär för att bara göra
> importen en enda gång.

Jag är mest intresserad av ställen där nvdb skiljer sig från OSM data.
Det har väl inte gjorts någon större kvantitativ jämförelse, i våra
lokala områden är det väl nvdb som saknar data och i obygden är det
OSM.

Intressant nog så verkar NVDB inte uppdateras särskild snabbt, jag
trodde nya vägar och omläggningar skulle synas där.