Det verkar finnas en uppfattning bland pokemon go-spelare att osm används
för spelet, men jag vet inte om det stämmer eller inte. De kan ju använda
osm som bakgrundsdata för var pokemon dyker upp men använda en annan karta
i visningsläget.

Hur som helst så har användaren ToeBee lagt väldigt mycket arbete på att
reverta pokemon go-edits. Just vägar rakt igenom byggnader, eller parker
som täcker villatomter, är troligen för att få pokemon att spawna i hemmet.