Med bokstäver menar jag adresser av typ 15A, där 15 ligger under husnummer
och A ligger under extrataggen. Ett något okonventionellt sätt att lösa det
är att lägga A under addr:unit, men detta avråddes jag ifrån när jag
frågade om det på engelska OSM-IRC för några veckor sedan. Det finns dock
en öppen issue om att rendera den här taggen med just den användningen i
åtanke: https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto/issues/2488 .
Bäst är nog att göra som vanligt och föra över det som står under
DESIGNATIONNUMBERLETTER= till slutet av respektive addr:housenumber-tagg.