> Hej!
>
> Visste inte riktigt vart jag skulle maila detta, så jag tog den mailadress
> som verkade rimligast.
>
> Vi är tre studenter på Örebro universitet, som arbetar på ett skolprojekt
> åt Örebro kommun, för ett publikt evenemang som kallas openart. Går att
> läsa mer om eventet här <http://www.openart.se>.
>
> Det vi skapat är en applikation för att alla som besöker appen ska kunna
> delta i evenemanget på ett enklare sätt än tidigare år där man bland annat
> kommer kunna se mer information om de utställda konstverken, spela lite
> [...]
Om det är tiles from osm.org ni tänkte på så är det bättre att fråga på den
engelska epostlistan, förmodar att ni sätt
https://operations.osmfoundation.org/policies/tiles/

Den svenska versionen av kartan på openstreetmap.se är bara en liten server
och datat där har inte uppdaterat på ett bra tag pga hårdvarustrul.

Annars är det inte svårt att sätta upp en egen tile server speciellt inte
om det bara är en kommun man vill åt. Det kanske är lite data nog för att
baka in i appen med mbtiles via tilemill

--
Dalkvist