Jag skulle sätta det första alternativet,  men kan egentligen inte argumentera
för det. Path är oftast spontanstigar, om man tittar på existerande data, iaf i
mina trakter.

-------- Originalmeddelande --------
Från: Karl-Johan Karlsson <karl.johan.karls...@gmail.com>
Datum: 2017-10-14  12:07  (GMT+01:00)
Rubrik: Re: [Talk-se] Cykelbanor och avtagsvägar

Jag är nog inne på samma linje som ni d.v.s. att behålla cykelbanan som en
separat väg, så då gör jag så att jag förlänger anslutningsvägen och markerar
förlängningen med som cykelväg.

När vi ändå är inne på det. Använder ni "highway=cycleway foot=designated"
eller "highway=path bicycle=designated foot=designated" för cykelbanor där även
gångtrafikanter är tillåtna?