> 25 apr. 2018 kl. 14:43 skrev Karl Wettin <karl.wet...@kodapan.se>:
>
> Galet snyggt! Om du vill så kan du få driva den i en VM på openstreetmap.se
> <http://openstreetmap.se/>, det finns en hel del beräkningskraft att tillgå
> där. För min skull spelar det ingen roll om det är massa kod du inte vill
> dela med dig av etc så länge resultatet den producerar är fritt.

Tack! Jo, det kan nog vara intressant att försöka få upp det hela på en bättre
maskin någon gång. Burken det körs på nu är billigaste sortens virtuella server
hos scaleway.com; i princip är det väl en virtuell Raspberry Pi. Min egen iMac
hemma är åtminstone tio gånger snabbare…

Jag har lagt upp en ny version av källkoden. Det enda som ändrats är att ett
gäng saknade filer lagts till. Tack till Kristoffer som modigt försökte använda
nollpunktettan!

Kartgeneratorn på lab3 är uppdaterad med lite nya features (eller, de har
kommit lite pö om pö sedan den annonserades). T.ex. försöker den nu syntetisera
highway=turning_circle, och det står inte längre ”Södertörn” mitt på alla
kartor söder om Stockholm. Detta är dock inte med i källkodsdisten än.