Jo voldria dir-ne la meua sobre aquest assumpte.

En/na Núria ha escrit:
Potser sí que es pot optar per un dels dos, però quanta gent coneixes que en lletrejar digui "xeix" i no digui "ics"?

Personalment, la majoria de gent que conec diu "ics". He sentit a dir molts cops "ics-ema-ela" i, per tant, crec que és una abreviatura força estesa i difícil de canviar.

Sembla que el nom "clàssic" de les lletres en català era "xeix", "em", "el", etc. Sembla que el canvi a "ics", "ema", "ela", etc es va produir a partir de la normativització de la nostra llengua. Igual que el canvi es va produir llavors (per a roïn, segons el meu parer, ja que es va fer segons el model castellà), ara també es pot fer. I si nosaltres podem contribuir-hi, millor que millor. Ja de pas, dir que el model "clàssic" no crea el "rebuig" que sí que pateixen les formes "ela", "ema", etc al País Valencià, on s'ha acabat estandarditzant "de facto" "ele", "eme", etc. (sense dubte, la pitjor opció).
subscripci� a http://www.softcatala.org/llistes/