On Sat, 02 Jun 2007 12:34:45 +0300, Răzvan Sandu wrote:

> Va semnalez urmatoarele doua link-uri: [...]
> si va intreb: ce va spun ele privind "organizarea noastra nationala"
> privind produsele non-Microsoft ?

"organizarea noastra nationala" nu este chiar aşa de inexistentîă cum
pare.
Pentru Firefox, vedeţi ori pachetul complet RO
ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/2.0.0.4
ori traducerea RO sub formă de extensie
https://addons.mozilla.org/ro/firefox/addon/4551
precum şi pagina în RO
http://www.mozilla-europe.org/ro/

Pentru Thunderbird, mai e ceva de aşteptat, traducerea este în lucru.

De ce nu apare implicit varianta RO şi pe pagina html – se pare că din
cauza unei birocraţii sau a unei lipse de comunicare eficientă dintre
noi şi gestionarii saitului Mozilla.
Procesul facerii şi poate şi alte informaţii şi idei utile se pot găsi
pe lista de discuţii dedicată traducerii RO a produselor Mozilla în
general
http://groups.google.com/group/mozilla-ro/topics

> ca putem noi, cei de pe aceasta lista, face ceva ?

Eu unul mai fac câte ceva :) Doar că la modul cum este privită problema
scrierii corecte în limba română pe lista asta, cei doritori de acţiuni
concrete în direcţia corectă *) pot fi număraţi pe degete, lucru care mă
face să cred că momentul când „noi” o să apărem în rândul lumii pe o
poziţie mai demnă este cam departe ...

*) acum mă aştept să aud obiecţii despre ce anume este corect în
privinţa folosirii corecte a limbii, a standardelor şi a legislaţiei
române în domeniul IT :)

Cristi