Stimati colegi,

acum 2 zile am discutat cu cei de la ANRCTI asupra normelor de aplicare a marcii temporale si am propus cateva modificari de natura sa urgenteze aparitia furnizorilor de marca temporala. In opinia mea, acest serviciu este unul esential pentru ordonarea multor activitati in zona de e-guvernare dar si in cea comerciala. Ordinea repartitiei studentilor in camine dupa momentul in care au inaintat o cerere (chiar si electronica), repartitii de locuinte sociale, registrul la primaria din Surdila-Greci pentru autorizatii de constructie, cerere subventie agricola, coada la medicamente compensate, ajutoare de iarna si cate si mai cate din zona administratiei publice au nevoie de un serviciu PUBLIC de marca temporala care , vorba unui consatean de-al meu pre numele sau Fanus, ar trebui sa fie GRATIS pentru toata lumea.

De aceea , va transmit un link catre forma actuala a normelor privind marca temporala cu rugamintea sa-mi dati cat mai rapid un feed-back in aceasta directie. In opinia mea, acel serviciu public de marca temporala trebuie sa fie accesibil fara costuri, fara contract (eventual doar cu o notificare din partea administratorului serviciului informatic ce urmeaza sa foloseasca serviciul de marca temporala), accesibil cat mai OPEN , cel putin prin protocol HTTP.

Adicatalea, ca sa ma exprim mai simplu, casa de ajutor reciproc a pensionarilor din Braila ar trebui sa poata obtine o marca de timp apeland serverul (chiar si cu un curl sau cu un browser) cam asa :

http://marcatimp.mcti.ro?cmd=get&activitate=Bilete_tratament_dec_2007&sistem=CARBR&nume=Pafnutie&prenume=Miroboleanu&carnet=DF89925

si sa primeasca inapoi un XML cam in halul urmator (o descriere simplista)

<marcatimp>
<furnizor>
  <firma>MCTI</firma>
  <reg>9925</reg>
  <check_url>http://marcatimp.mcti.ro?cmd=check</check_url>
  <pkey_url>http://marcatimp.mcti.ro?cmd=pkey</pkey_url>
 </furnizor>
 <document>
    <atribut nume="activitate" valoare="Bilete_tratament_dec_2007"/>
    <atribut nume="sistem" valoare="CARBR" />
    <atribut nume="nume" valoare="Pafnutie" />
    <atribut nume="prenume" valoare="Miroboleanu" />
    <atribut nume="carnet" valoare="DF89925" />
    <atribut nume="sursaIP" valoare="193.230.253.16" />
 </document>
 <marca>
   <timp>Sun Dec 16 14:49:16.145 EET 2007</timp>
   <nr_ordine>156</nr_ordine>
   <cheie_unica>SGH437667HDF2664GDF</cheie_unica>
 </marca>
 <semnatura>
   <algoritm>PKCS #1 SHA-1 With RSA Encryption</algoritm>
   <valoare>51 49 23 8a 10 ad 14 d6 b6 c3 62 df 5a 78 3f 73 ...</valoare>
 </semnatura>
</marcatimp>

Nimeni nu-i impiedica pe alti furnizori sa dezvolte servicii mai firoscoase pe care sa le factureze clientilor in baza unor contracte, adica aplicatii care se instaleaza pe local, care iau un document Word sau XLS si fac functii hash pe el, le transmit prin SOAP la serverul lor de marca temporala, asta pentru cei paranoici si care vor eventual sa faca un soi de notariate. Ceea ce zic eu este ca trebuie sa existe un serviciu PUBLIC gratuit pentru lucrurile care nu inseamna contracte de 'jde milioane de euroi.

De aceea, va rog sa aruncati rapid o privire pe urmatorul link:
http://docs.google.com/View?docid=dggdxbkc_50dv84d9gj
  sau pe asta (un link mai mic)
http://tinyurl.com/3ey5k2

si sa-mi transmiteti opiniile voastre, cum vedeti aceste norme astfel incat ele, odata emise, sa incurajeze aparitia mai rapida a acestor servicii de marca temporala, spre beneficiul societatii informationale multilateral dezvoltate ;-)

Rog, dati Cc: si la [EMAIL PROTECTED]

Teo
P.S. In avanpremiera va mai dezvalui un mic secret, mai pregatim o surpriza, aparitia unor servicii de furnizare de garantie de identitate electronica cu sprijinul unor importanti operatori de telefonie mobila si a unei banci. Serviciul se bazeaza pe OpenID (de cateva zile versiunea 2.0 a fost declarata stabila) si va oferi garantia unei identificari mai bune a cetateanului in relatia sa cu sistemele informatice ale administratiei publice, centrale si locale. Dar despre toate acestea, la timpul potrivit, cam pe undeva prin ianuarie. Daca exista pe lista dezvoltatori de situri web publice care au nevoie de astfel de identificare in servicii de tip e-guvernare sau e-administratie, rog sa ma contacteze personal sa le dau detalii si kit-uri pentru testare si implementare.

_