linux service schreef op do 18-02-2016 om 19:38 [+0100]:
> Gevaarlijke toestellen die medions.
> Misschien kan je ubuntu laten opstarten via de windows bootloader.
> Want andere opstartmogelijkheden in de bios zal je niet hebben.

Ik heb recent Ubuntu 16.04 (de development-versie die binnen enkele
weken uitkomt) naast Windows 10 geïnstalleerd op een Medion laptop en
dat ging probleemloos, zelfs inclusief secure boot.  Het Ubuntu boot
menu geeft me toegang tot Ubuntu, Windows, of de UEFI firmware.

(Ubuntu 16.04 omdat ik gelezen had dat dat beter was met die specifieke
nieuwe hardware.)

Ik heb het specifieke modelnummer hier niet bij de hand, dus ik kan
niet zeggen of die vergelijkbaar is met de Medion MD8730, maar
misschien is het geen slecht idee voor de originele vraagsteller om ook
eens te proberen of de 16.04 beta niet werkt (mocht dat nog nodig
zijn).

--
Jan Claeys