Beste mensen,
 Hierbij beschrijving waar problemen optreden bij Libre Office. Bij de vorige
versies zoals versie 5 had ik dit probleem niet. Nu maak ik gebruik van versie
6.2.4.2(x64) en wel de NL versie dit op Windows 10, MacPro en Linux Mint hebben
dezelfde probleem waarmee duidelijk is dat het probleem niet bij de
besturingssysteem ligt maar bij Libre Office
Voor het printen van accepgiro’s en enveloppen maak ik gebruik van Writer met
een gekoppelde database Base.
De stappen die ik doorloop zijn het volgende:
Op de envelop en accepgiro breng ik de tekstvelden die gevuld worden met
gegevens uit records.
Hier begin ik dan met de database te koppelen via Writer optie: Bewerken >
Database wisselen (Keuze Base file defineren) Hierkomt een databalk
tevoorschijn met een merkwaardig optie waar het om gaat. Om records gegevens in
de velden te controleren zie ik -1 ??? dit zou gewoon 1 moeten zijn en dan via
> naar het volgende record waarbij dan de inhoud van het record te zien zijn.
Dat is niet het geval. Denk datr ik hiermee duidelijk heb laten zien waar het
probleem zit.
Mijn vraag is of anderen dit een probleem hebben, dan kan het aan “vuiligheid”
in software zitten.
In verband met het printen van enveloppen en acceptgiro zit ik nu met een
probleem dat ik dat niet kan uitvoeren. Vandaar dat ik dit nu de groep ingooi
en roep om een oplossing. Oplossing graag zo spoedig mogelijk.

Nu zit ik onder tijdsdruk en ik hoop dat iemand mij snel een tip kan geven hoe
ik dit kan oplossen.

alvast bedankt,

Aleidus