13 Ocak 2013 01:16 tarihinde Hakan Hamurcu <ha...@hamurcu.com> yazdı:
> Zeki Tekrar Merhaba,
Merhaba,

> Az önce technomonde.com haber sitesi'nin sahibi sevgili Atalay Keleştemur
> ile bir muhabbetteydik ve sağolsun bizim mesajımıza olumlu cevap verdi.
>
> Kendisi bu konuların uzmanıdır ve topluluk oluşturmak, yönetmek ve katkı
> vermek konusunda parmakla gösterilenlerden birisidir.

Geç cevap yazıyorum, yoğunluktan;

Şimdi şöyke kısaca durum ve ihtiyaçları özet geçeyim;

Katkıcı sayımız şu an çok az, çoğumuz iş güç vs zaman bulamıyoruz,
yeni genç ve pro-aktif katkıcı arkadaşlara ihtiyaç var. Yani şu iş
yapılacak denmeden, eksiği gören yapan sunan adamlara.

Bunun dışında;

- Wikiye girilecek pek çok madde var; mesela detaylı bir PDF içe
aktarma makalesi gibi. Temel ipuçlarını vs yazmak lazım

- Belgelendirme bölümündeki LibreOffice kitaplarını bir şekilde
çevirmeye başlamalıyız, TDF wikisinde öyle güzel maddeler var i,
kurumsal çoklu kurulumla vs özel iş gören makaleler vs bunları
almalıyız

- Kod katkısı verecek adam ihtiyacımız aslında en önemli konulardan
biri, bu yıl buna uğraşmak istiyorum. Bir lightproof vb dilbilgisi
denetimi aracımız olsa devrim yaparız.

- Calc konusuna eğilecek özel ilgi alanı olan kişiler lazım. Calc
fonskiyonları Ms Office fonk. ve OpenFormula fonkisyonlarını derleyip
şu fonksiyonlarımızı bir standartlaştırmak lazım Bu daçok önemli bir
konu

- Sadece belge değil, bazı konularda videolu anlatımlara ihtiyacımız
var. Bunları yapacak ilgi alanı olan kişiler de lazım

- Üniversite bacağı ile bu yıl bir artık bağlantıları kurmamız lazım,
ben bu konuda bir mektup kaleme alalım diyorum, ulaşabildiğimiz tüm
üniversite ve öğrenci topluluklarına gönderelim. Türkçe bir
geliştirici topluluğuna sahip olmamız gerek.

- Fatih projesinde LibreOffice yüklü gelme şartı falan derken,
kullanım ne aşamada onu bile bilmiyoruz. Bu konuyu da takip edecek
kişilere ihtiyaç var

- Tübitak'ın geçen yayınladığı LibreOffice Writer ve LibreOfice Calc
kitaplarını kullanmak için Abdullah Erol'dan onay aldım geçen, bu
kitapları da wikimize aktarmamız gerekiyor.
http://www.pardus.org.tr/libreofis.html adresinde bu kitaplar mevcut.

- Forum içeriğimiz zayıf, LibreOffice ile ilgili forumdan yardım
alınabileceğini bir şekilde düzenli internete yazmalıyız. Eski forum
içeriğini sunamıyoruz ne yazık ki...

- Referanslarımız ile ilgili bir çalışma yapmalıyız. Kullanıcıları ve
kullanan kurumları derleyeceğimiz bir sayfa ve
tanitim(at)libreoffice.org.tr adresinden tanıtım faaliyetlerini
yürütebilecek bir kişiye ihtiyacımız var.

Şimdilik gördüklerim bunlar

Zeki