Tekrardan merhaba,

Ben de epeydir LibreOffice ile ilgili farklı konularda uğraşıyorum. Calc
işlevlerinin Excel ile karşılaştırma tablosunu hazırladım. Bu tablo
İngilizce ve Türkçe dilinde oldu. Epeyce vaktimi aldı diyebilirim. Bugüne
kadar böyle bir liste 1 kez yapılmış o da Fransa'da birkaç yıl önce...
Microsoft'un kararsız isimlendirme politikası yüzünden Office 2007 -
>Servis Paketi -> Office 2010 ve Office 2013 ile işlev isimleri epey
karmaşık bir hal aldı.

LibreOffice tarafında da _ADD işlevleri ve yeni işlevler konusunda
eklemeler vs yapılmakta. Tabi haliyle bizim işlev listemizde yanlış
çeviriler vb durumlar da olmuştu. Ayrıca Math ile ilgili bazı teknik
detaylar sebebiyle aksaklıklar vs derke epey vaktim gitti. Ama bu arada
Calc işlevlerinde epey bilgi sahibi oldum :) Liste şu an LibreOffice
geliştiricilerinden Eike Rathke tarafından inceleniyor. Çeviri ve
eşleştirmenin yanı sıra, LibreOffice'de eksik olan Excel fonksiyonlarını da
bu listeyle tespit etmiş olduk. Hata kayıtları girerek bu işlevleri de
kazandırmış olacağız.

İlk fırsatta 4.1.2 ve 4.1.3 ile değişen işlev çevirilerini viki sayfasından
yayaınlayacağım.

Bunun yanı sıra, belge uyumsuzluğu hataları ve belge kurtarma işleri ile
birlikte LibreOffice hata takip sisteminde epeyce vakit geçirdim. Hata
kayıtlar girdim, hata onayladım vs vs...

Derken bizim çeviri işlerine geri dönebildim.

Bayramdan sonra mesleğimle ilgili bir sınavım var. Bu sıra ara ara
bakabileceğim ama birikmiş çeviri kontrollerini en kısa zamanda
bitirecemize eminim.

4.1.3 bildiğiniz gibi 4.1. serisinin kurumsal kullanımda önerilen ilk
sürümü. Bu sürümü mümkün olduğunca Türkçe sunmamız çok önemli. Bu sürüm ile
Excel ve Calc işlevlevlerinin çevirilerinde uyumu da sağlamış olacağız.

Ayrıca bir kaç gazeteci ile tanışma fırsatım oldu. 4.1.3 sürümü ile ilgili
basın bildirisi ve haber gönderimi şeklinde bir şeyler yapabiliriz. Bu
konuda çalışmak isteyen arkadaş var mı?

Bir de tr.libreoffice.org adresi içerisinde bir resmi günlük bir de gezegen
açsak nasııl olur? LibreOffice ile ilgili pek yazıp çizmiyoruz ama
yazılacak çok şey var...

Gezegen için yeterli saıda yazar toplayabilir miyiz bilmiyorum ama, resmi
günlüğümüzden sürüm ve önemli haber/duyuruları paylaşmamız güzel olur diye
düşünüyorum.

Ne dersiniz?

Saygılarımla,
Zeki