Hola,

Ja fa temps que veig que l'impuls i l'euforia que havia al voltant del programari lliure s'ha anat apagant de mica en mica. Els partits polítics, que a l'inici de l'actual legislatura tant havien "defensat" el programari lliure, semblen que ara el tenen arraconat i s'han oblidat d'esmentar-lo en els actes públic.

Em plantejo un seguit de preguntes: Acabarà d'arrencar el programari lliure en aquest país? Els partits polítics tenen clar què representa el programari lliure?

Em preocupa força el model que seguirà la distribució educativa Linkat i que es basa en un model "optatiu". Que qui vulgui el faci servir. Aquest NO és el model que necessitem, cal un pla amb data d'execució a partir del qual els centres educatius funcionin tots amb programari lliure i amb la Linkat. Aquest model és el que el CTTI ha previst per al mon Educatiu i serà el responsable que el projecte Linkat no arribi a bon port. Quan se n'adonaran que el model de veritat és un altre? Cal fer una implementació a l'estil del que s'ha fet a Extremadura. Allà ho tenen clar, i aquí????? Aquí, el més probable és que es treballi de cares a la galeria, per complir amb l'expedient i res mes.

Joan de Gracia

* *
* Per un programari *
* LLIURE i en CATALÀ *