El Dimarts 08 Març 2005 11:47, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
> Pel que fa a la darrera taula dels Ajuntaments, es van comentar molt per
> sobre les poques iniciatives que hi han en marxa, especialment a Lleida i
> Manresa, però em va semblar que el to general anava més en el sentit de
> tirar aigua freda a sobre de les expectatives d'implantació del PL a
> l'Administració Local que cap altra cosa, es van dir amb un cert èmfasi
> coses com "no es pot canviar a PL d'un dia per l'altra" "hem d'amortitzar
> el cost de les llicències pagades amb diners públics"

Fer-se ferides per poder usar tirites? :)

> "els funcionaris són
> molt reticents als canvis", etc... També es van dir coses més positives, és
> cert, però la sensació general estava més cap a un "sí, sí, ja veurem" que
> cap a un "ho estem tirant endavant i ho veureu aviat".

Plantejar-ho de forma general: "canvi cap a programari lliure" porta lloc a
tants coverbos com si s'hagués obert un debat, a la primeria dels 90, sobre
deixar WordPerfect i posar Word.  Es va fer "i que piulin" --en Javier ho sap
bé, ho va explicar.  En informàtica, si es pregunta a l'usuari mig, mai no
canviaria res perquè del que té usa un 10%, un 30% els més "geek".

Això sí, es fa massivament quan hi hagi un fons en marxa: llocs i usuaris
favorables ben repartits que ja l'usen; i es fa be bé, no com amb el Word, i
que no falti la formació.  L'estalvi en llicències dóna per a molta formació,
a distància també. Però formació amb seducció, res del celebèrrim estil "amb
sangre la letra entra".  Sempre començo la part d'OOo als cursos amb el Draw,
especialment la part vectorial, els enganxa i després s'el troben per tot...
i en el MS Office no el tenen pas :)

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net