Kedves Kovacs Erzsebet !
Olvasd maskor is az aktat !
Nehany napja jott ez az info.
Meritorius

Bocsi az ekezetekert, de csak igy tudom bemasolni. Ha nem megy igy, akkor
maskepp nem tudom megoldani.
Udv FMariann

A még ki nem fizetett osztalék EHO-ja (2007-12-02)

       2007. év elején több információ szólt arról, hogy a 2006. évi, vagy
az azt megelözö beszámolók során elfogadott osztalék 2007. január 1-et
követö kifizetése esetében csak akkor alkalmazható az Eho tv. 4 %-os mértékü
és 400 eFt felsö értéket tartalmazó elöírása, ha a kifizetés 2007. december
31-ig megtörténik.
     Ez az információ téves, ami azt jelenti, hogy elöször a 2007-évben
megszerzett (2008-ban jóváhagyott) osztalék után kell az emelt összegü 14
%-os Eho-t megfizetni a 450 eFt-os értékhatár figyelembe vételével, a
korábban jóváhagyott osztalék kifizetésekor -bármikor kerül is kifizetésre-
a 4 %-os mértékü és 400 eFt-os felsö korlátú szabály az irányadó.A 400
eFt-os korlát figyelésekor mindig a 2006. évi Eho szabályt és megfizetést
kell figyelembe venni.
     Tekintsük át az alkalmazandó jogszabályokat:
     A 2006. évi LXI. törvény az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998.
évi LXVI. törvényt így módosította:
     157. § Az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény
(a továbbiakban: Eho.) 3. §-ának (3) és (5) bekezdése helyébe a következö
rendelkezés lép:
     "(3) A magánszemély az adóévben megszerzett, az Szja tv. szerint külön
adózó, bevallási kötelezettség alá tartozó
     c) 25, illetöleg 35 százalékos adóterhet viselö osztalék [Szja tv. 66.
§], vállalkozói osztalékalap [Szja tv. 49/C. §],
     után 14 százalékos mértékü egészségügyi hozzájárulást fizet mindaddig,
amíg a biztosítási jogviszonyában a Tbj. 19. § (1) bekezdése, 36-37. §-a és
39. § (2) bekezdése alapján megfizetett egészségbiztosítási járulék,
egészségügyi szolgáltatási járulék (a továbbiakban együtt:
egészségbiztosítási járulék), valamint az a)-e) pontban meghatározott
jövedelmek után megfizetett százalékos mértékü egészségügyi hozzájárulás
együttes összege a tárgyévben el nem éri a négyszázötvenezer forintot (a
továbbiakban: hozzájárulás-fizetési felsö határ)."
     Ennek a törvénynek a legtöbb szakasza 2007. január 1-én lépett
hatályba, de eltérö hatálybalépést ír elö a 251.§ (7) bekezdése, mely így
rendelkezik: "Az e törvény Tbj.-t, Eho.-t, Flt.-t és Ebtv.-t módosító
rendelkezéseit a hatálybalépést követ? idöszakra kifizetett (juttatott,
elszámolt) jövedelmekre kell alkalmazni."




_______________________________________________
akta mailing list
[email protected]
https://openforum.hu/mailman/listinfo/akta

Antwort per Email an