Szia! Bocsanat,de teljesen osszezavarodtam mikor felmerult ez a kerdes es elfelejtettem,hogy lattam irast ezzel kapcsolatban.Elobb aktazni kelett volna egy kicsit. Nagyon koszonom,hogy ujra atkulted.Tobb oramba telt,mire magamtol erre a vegeredmenyre jutottam.
Koszonom-Erzsi -----Original Message----- From: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Behalf Of Meritorius Sent: Saturday, December 08, 2007 10:55 PM To: levelezolista legalabb merlegkepes konyveloknek Subject: Re: osztalek kifizetes Kedves Kovacs Erzsebet ! Olvasd maskor is az aktat ! Nehany napja jott ez az info. Meritorius Bocsi az ekezetekert, de csak igy tudom bemasolni. Ha nem megy igy, akkor maskepp nem tudom megoldani. Udv FMariann A még ki nem fizetett osztalék EHO-ja (2007-12-02) 2007. év elején több információ szólt arról, hogy a 2006. évi, vagy az azt megelözö beszámolók során elfogadott osztalék 2007. január 1-et követö kifizetése esetében csak akkor alkalmazható az Eho tv. 4 %-os mértékü és 400 eFt felsö értéket tartalmazó elöírása, ha a kifizetés 2007. december 31-ig megtörténik. Ez az információ téves, ami azt jelenti, hogy elöször a 2007-évben megszerzett (2008-ban jóváhagyott) osztalék után kell az emelt összegü 14 %-os Eho-t megfizetni a 450 eFt-os értékhatár figyelembe vételével, a korábban jóváhagyott osztalék kifizetésekor -bármikor kerül is kifizetésre- a 4 %-os mértékü és 400 eFt-os felsö korlátú szabály az irányadó.A 400 eFt-os korlát figyelésekor mindig a 2006. évi Eho szabályt és megfizetést kell figyelembe venni. Tekintsük át az alkalmazandó jogszabályokat: A 2006. évi LXI. törvény az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvényt így módosította: 157. § Az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: Eho.) 3. §-ának (3) és (5) bekezdése helyébe a következö rendelkezés lép: "(3) A magánszemély az adóévben megszerzett, az Szja tv. szerint külön adózó, bevallási kötelezettség alá tartozó c) 25, illetöleg 35 százalékos adóterhet viselö osztalék [Szja tv. 66. §], vállalkozói osztalékalap [Szja tv. 49/C. §], után 14 százalékos mértékü egészségügyi hozzájárulást fizet mindaddig, amíg a biztosítási jogviszonyában a Tbj. 19. § (1) bekezdése, 36-37. §-a és 39. § (2) bekezdése alapján megfizetett egészségbiztosítási járulék, egészségügyi szolgáltatási járulék (a továbbiakban együtt: egészségbiztosítási járulék), valamint az a)-e) pontban meghatározott jövedelmek után megfizetett százalékos mértékü egészségügyi hozzájárulás együttes összege a tárgyévben el nem éri a négyszázötvenezer forintot (a továbbiakban: hozzájárulás-fizetési felsö határ)." Ennek a törvénynek a legtöbb szakasza 2007. január 1-én lépett hatályba, de eltérö hatálybalépést ír elö a 251.§ (7) bekezdése, mely így rendelkezik: "Az e törvény Tbj.-t, Eho.-t, Flt.-t és Ebtv.-t módosító rendelkezéseit a hatálybalépést követ? idöszakra kifizetett (juttatott, elszámolt) jövedelmekre kell alkalmazni." _______________________________________________ akta mailing list [email protected] https://openforum.hu/mailman/listinfo/akta _______________________________________________ akta mailing list [email protected] https://openforum.hu/mailman/listinfo/akta
