Arkadaşlar ben görmüyorum Diyabet ve Tansiyonda var. Acaba görmeyenler
hareketsiz yaşam ve getirdiği rahatsızlıklar ile ilgili bir araştırma
yapıldı mı. İçimizde spor yapan ve bu alanda başarılı arkadaşlar var. Ama
görmeyenler arasında hareketsiz ve kilolu olanların sayısı da az değil.
Ortopedik engelli arkadaşlar  tekerlekli sandalyede uzun süre oturmaktan
kaynaklı bazı rahatsızlıkları var  peki bu konuda bir araştırma var mı ben
dedim ya şeker gibi adamım ve bir dönem kısa süreli diyabet eğitimleri
aldım. Sağlık Bakanlığının yâda alanda çalışan derneklerin görmeyenlere
yönelik sesli e-kitap yâda kabartma kitapları var mı sanmıyorum olsaydı
önce ben duyardım.Diyabet  haritası görmeyenlerin anlayabileceği şekilde
düzenlendi mi ne gezer. Peki, Sağlık Bakanlığı görevlileri ve alanda
çalışan dernekler Diyabet yüzünden gözleri bozulanları nerelere
yönlendireceklerini biliyor mu gerçi ben göz doktorlarının bile kör
derneklerinden doğru dürüst haberleri olduğunu   düşünmüyorum. Çünkü onlar
tıbbi modele inanıyor.Yani sadece tedavi edilmesi gereken hasta olarak
bakıyor. Oysa bizler sosyal modele inanıyoruz. Bir görmeyen eğer
erişilebilirlik şartları yerine getirilirse  fırsat eşitliği tanınırsa
ötekileştirilmezse o zaman körlüğün bir tedavi edilecek hastalık değil
farklılık yâda doğal bir gerçeklik olarak görüyoruz. Peki  Diyabet sonucu
gözlerini kaybedenlerle ilgili bir Akademik çalışma yapıldı mı ben
bilmiyorum. İzmir'de körlüğü önleme merkezi yâda körlükle mücadele merkezi
olsaydı  sorardım. Peki Diyabet sonucu kör olan bireylere psikolojik destek
veriliyor mu bu hizmeti sunan kişi körlükle ilgili ne biliyor. Diyabet ve
körlük meselesi iyi çalışılmalı.Öyle titreyen yelek sensorlu  baston gibi
hayatımıza dokunmayan projler yerine bizim hayatımıza dokunan ve kesinlikle
bizlerinde görüşleri alınarak Akademik çalışmalar yapılmalı. Ben şimdi
Diyabet eğitimleriyle ilgili sesli kitap ve e-kitap istiyorum Sağlık
Bakanlığına Diyabet Federasyonuna ve ilgili Derneklere duyurulur. Ve aynı
zamanda Diyabet haritasının körlere göre kabartmalı olmasını istiyorum.
Diyabet yüzünden bir sürü kör olan var bu alan nasıl ihmal edilir.  Sesli
Türkçe konuşan şeker ölçüm cihazları yok. Bu meselede çalışılmalı ben tek
başıma şekerimi ölçemiyorum. Piyasada İngilizce konuşanlar var o modelleri
de SGK karşılamıyor bu meselenin de takipçisiyim sesli diyabet eğitimlerim
kitabım gelince sizi de bilgilendireceğim.0506 514 96 93

--

Salih Arıkan İletişim

Tel: 0506 514 96 93

Skaype: saliharikan2

Twitter: www.twitter.com/saliharikan77

İnsragam:  https://www.instagram.com/izmirliengelliler

TRT Kent Radyo İzmir programımız

https://www.youtube.com/watch?v=NvIqLtO81Gc&t=746s

Kıraç - Aşmak İçin Hareket

https://www.youtube.com/watch?v=dRlIgRJS9mQ

Bolvadin Gazi orta okulu seminerleri

https://www.youtube.com/watch?v=pEhNaUxbXmI&t=8s

Beyazay İzmir Çalışmalarımız

https://www.youtube.com/watch?v=DaQCle9YNVw&t=369s

Türkiye Beyazay Derneği İzmir şube başkanı Salih Arıkanın Demokrasi
Nöbetleri

https://www.youtube.com/watch?v=TNcvjPdyMbA&t=77s

Engelsiz İzmir hatıraları

https://www.youtube.com/watch?v=GMtHDCggLUQ&t=16s

*Kitabımı Sesli İstiyorum!*

https://www.change.org/p/kitabımı-sesli-istiyorum-tcmeb
"Toplu,Ulaşımda,sesli,uyarı,sistemi,istiyoruz
https://www.change.org/p/izmir-b%C3%BCy%C3%BCk%C5%9Fehir-belediyesi-toplu-ula%C5%9F%C4%B1mda-sesli-uyar%C4%B1-sistemi-istiyoruz

İmza kampanyamız kaldırınları geri istiyoruz

https://www.change.org/p/belediyeler-emniyet-müdürlükleri-valilikler-iç-işleri-bakanlığı-esnaf-odaları-ve-tüm-halkımız-kaldırımlarımızı-istiyoruz

Blogger

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr

Web. www.beyazay.org.tr