Saliha Erdim

“Babam bir gün bize misafir geldi. Çocuklarım oyuncakları her yere dağıtmış
oynuyorlardı. ‘Kızım baksana bunlar her yeri dağıtmışlar, toplatsana
bunları’ dedi. Ben de, ‘Babacığım, oyun çocukların gıdası. Onlar şimdi
besleniyorlar. Oyunları bitince onlar toplayabildikleri kadar oyuncaklarını
toplarlar, kalanını da ben toplarım’ dedim. ‘Fakat bak diğer odayı da
dağıttılar, her yer oyuncak oldu’ dedi. ‘Babacığım önemli değil. Onlar
oyuna doyduklarında bırakırlar. Oynayınca daha sakin ve mutlu oluyorlar’
Dedim. Babam, ‘Maşallah çok sabırlı ve sakinsin, hiç çocuklara kızmıyorsun.
Sen bizim evde yetişmemiş gibisin’ dedi. ‘Babacığım ben çok eğitimler
aldım. Çocuklarım için neyin önemli olduğunu öğrendim. Çocukluk bir daha
yaşanmıyor ve yapılan yanlışlar geri dönüşü olmayan zaralar verebiliyor. Bu
yüzden ben sakin bir anne olmayı ve çocuklarımın evlerinde rahat ve mutlu
büyümelerini seçiyorum.’ dedim. ‘Diğer üç ablan senin gibi değil. Onlar
çocuklara bu kadar sabırlı ve sevgi dolu yaklaşmıyorlar. Senin çocuklara
hiç bağırdığını duymadım. Aferin sana’ dedi babam.”

Baba evinde görülenler, bizim seçeneğimiz olmadan yaşadıklarımızdan oluşur.
Bunlar doğru da olabilir yanlışta. Biz artık aklımızı kullanmaya
başladıktan sonra, neyin daha doğru olduğunu seçip, önceki kayıtlar
yanlışsa bile, yeni bilgiler öğrenerek daha doğru bilgilerle hayatımıza yön
verebiliriz.

“Babam çok ilgili fakat titiz bir babaydı. Evde dağınıklığa tahammül
edemezdi. Bizimle arası o kadar iyiydi ki, dini, namazı, iyilik yapmayı,
misafire ikramı, daha pek çok şeyi babam vesilesiyle sevdik. ‘Ben annemden
çok dua aldım.’ derdi Allah ebeden razı olsun. Annem de hoşgörülü ve
insanları idare edebilme sanatına sahipti. Sabrı, hoşgörü ve güçlü bir
merhameti vardı. Fakat babam evin derli toplu tutulması konusunda titizdi
sadece. İnsan neye çok önem verirse, o hayatına şekil veriyor. O yüzden,
anne ve babaların, kendileri için öngördükleri doğru bir tarzı olmalı ve o
tarzı yakalamak için ciddi çaba sarf etmeliler. Yoksa hayatın akışına
bırakılan her şey, zaman gibi, ömür gibi ne zaman bittiği belli bile
olmadan akıp gidiyor. Bir de bakmışız ki, aradan yıllar geçmiş ve anne
babalar olarak bizler, Allah (cc) korusun özensiz bir hayatın mimarları
oluvermişiz.”

İnsan, sevgi ile büyürse, ailenin otoriteleri olan baba ve anne ile araları
iyi ise, karşılarına çıkan güçlüklerle daha kolay mücadele edebilir ve daha
kolay kendilerine yeni bir yol çizecek gücü bulabilirler. Anne babası ile
arası iyi olmayan çocuklar, inanın ki, ömür boyu neyin sıkıntısı olduğunu
bilemedikleri ciddi boşluklar ve acılar yaşarlar.

Anne baba her şeyi bilmek zorunda değil. Derslerinde yardım edebilmek, her
istediğini alabilecek durumda olmak zorunda da değiller. Fakat sevmek,
değer vermek ve ‘Sen bizim canımızsın, sen bizim Allah’ın (cc) emaneti
akıllı ve becerikli yavrumuzsun’ demek zorundalar. Çocuklar, ‘Annem babam
beni çok seviyor’ diye inanmak ihtiyacındaysa, anne baba bunu vermek
zorundadır. İşkolik anne ve babaların, çocuklarına aldıkları pahalı
oyuncaklar, elektronik eşyalar, gittikleri tatiller; bilelim ki, anne
babanın sevgisinin boşluğunu doldurmuyor. Oğluna sıcacık sarılıp başını
okşayan bir baba, akşam yavan ekmek yedirse bile o çocuk mutludur. Bir anne
çocuğunu güzel hasletlerinden dolayı övüyorsa, sevgi ile davranıyorsa, o
çocuk dünyaya güvenerek bakar.

Lütfen neyin acil ihtiyaç olduğunu yeniden düşünelim, bulalım ve bu
dünyadan ayrılmadan, çocuklarımızın sevgisizlikten yanan gönüllerini içten
bir sevgi yağmuruyla söndürelim. O zaman göreceğiz ki; bu çocuklarımızdan
önce bize lâzımmış.

--

Arkadaşlar Youtube kanalımıza abone olmanızı ve Çalışmalarımızı İzleyerek
Çevrenizle Paylaşıp Tanıtmanızı rica ederiz.

https://www.youtube.com/channel/UC6e_zHfBdXzVrSu3PmdJiOg/playlists

Salih Arıkan İletişim

Tel: 0506 514 96 93

Skaype: saliharikan2