Zdravim ve spolek,
Vse co zustalo po workshopu je jako obvykle volne k rozebrani, prosim
rozeberte, hlavne at z toho neni nejake drama :-) Lahve s bilou "polotekutinou"
= kefir. Pokud muzete, tak pro ted nechte jeste v lednici sacky od Dana s
tempeh kulturou, take tam ma ode me primo pro nej natto kulturu, ktera je v
Evrope temer nedostupna. Zbytek je oznacena kombucha, vodni kefir a mlecny
kefir - vsechno kultury.

Pokud by byl nekdo ochoten vzit domu zive kultury a az se namnozi, tak je dat k
dispozici pripadnym zajemcum, to by bylo skvele!

V tuto chvili mate cca 3 l fermentujici kombuchy a 6 l nealkoholickeho
zazovroveho piva (u Brmlab piskoviste), je na case je myslim sklidit (coz
znamena zcedit, ochutnat zda jsou dostatecne dle chuti sladke a zalahvovat,
nechat cca 1-3 dny sekundarne kvasit v utazenych lahvich a dat do lednice).
Pokud by se toho nekdo ujmul to by bylo fajn. Najde-li se nekdo, kdo by chtel
pravidelne v Brmlabu delat kombuchu vyborne, pokud by tam meli byt ale nejake
situace ohledne "vune" atd. tak bych doporucoval to preskocit. Na druhou stranu
by jste meli levny, zdravi a chutny domaci napoj a kdyz muzete cuchat vuni
pajky ... Jinak ptal jsem se Radky a dalsich z Biolabu a kontaminace jejich
experimentu z probiotickych kultur se zatim neboji.

Nuze dejte mi vedet zda je treba nejake asistence s "harvesting" jiz
prospivajicich kultur.

Po dalsi probdele tropicke noci,

Frantisek Algoldor Apfelbeck

biotechnologist&kvasir and hacker

http://www.frantisekapfelbeck.org

"There is no way to peace, peace is the way." Mohandas Karamchand Gandhi