Ahoj,
ac neclen si tez dovolim nazor. Ve vetsine souhlasim s Tomsuchem a v necem i s
Niktem (i kdyz oboji priznavam velmi nerad). Dle meho nazoru je nutne si
uvedomit, ze jakokoli “humani” ci mekci chovani je vyrazne “nehumani” a tvrde k
te vetsine, kteri plati vse a vcas. Dle meho nazoru je dluhy nutne vnimat jako
bezurocnou pujcku dluznikum. To plati zejmena u chronickych dluzniku, kteri to
delaji programove.To priznal i Niekt0, kdyz psal, ze vetsina z nich nemaji
problem s vysi financi, ale s vlastnim hospodarenim. Myslim, ze je
neprijatelne, aby sve penize utratili za to co chteji/maji radi a ignorovali
sve povinnosti (prispevky, ci platby do brmbaru) a spolehali na to, ze brmlab
prezije z penez tech zodpovednejsich. Z toho vychazi navrh nasledujicich
opatreni:

- zcela zakazat dluhy v Brmlabu. Nepredstavuje to pro platice zadnou prudu,
protoze stejne plati kreditem. Dle principu, nenabijes si=najez se doma. Brmlab
neni maminka, aby Ti daval jidlo zadarmo.

- u prispevku se to muze stat jak rika Tomsuch. Razantne bych odmitl vyssi nez
obvykly urok. Proste se vezme bezna sazba a ta se bude uctovat, aby to
nesponzorovali Ti, kteri plati radne nebo dokonce predem.

- stanovit nejakou vysi (typicky 2-3 prispevky), kdy se bude tolerovat a
upominat. Po 4 dluznych prispevcich sebrat kartu na vstup a po 12 vyloucit
clena. Samozrejme s tim, ze rada ma pravo udelit vyjimku. Ta se muze vztahovat
na lidi, u kterych se da vysledovat, ze to v minulosti neplatili a napr. jednou
za rok vzdy spolehlive doplatili a treba si tam dali i neco dopredu. Dalsi
institut rady je nekomu selektivne zcela dle individualniho uvazeni prispevky
odpusti, pokud shleda, ze ma s financemi prblemy a zaroven ma velky prinos pro
brmlab. To vse by melo byt nenarokove a na uvazeni rady.

Neni od veci si uvedomit, ze celkovy vyber prispevku v labu cini dle meho
odhadu max 200 tis atudiz dnesni dluhy (z labu i brmbaru) predstavuji 25%
rocniho prijmu brmlabu a to je dle meho nazoru strasne moc a dlouhodobe
neudrzitelne. Za tyto penize by se dalo koupit vybaveni na jine projekty nebo
je schovat, aby bylo vic penez pro pripad nahleho stehovani, ktere bohuzel
nelze vyloucit. Myslenka, ze vsichni dluznici zaplati, pokud se rekne “musime
se stehovat” je bohuzel nerealna.

Lui