Ahoj,

podle mých odhadů by mělo cenu používat zvukově tlumící sádrokarton jen
pokud budou zvukově tlumící i dvěře.

(pokud následující není srozumitelné tak se nedivím, rád to vysvětlím)

útlum sádrokarton: -50 dB
útlum dvěře (s prahem): -30 dB

poměr plochy dveře:stěna 18:3 -> 6:1 (inženýrské zaokrouhlení směrem k
horšímu) => 8:1

8 == 2^3 -> 9 dB útlomový ekvivalent pro dvěře

rozdíl mezi stěnou a dvěřmi je 20 dB >> 9dB => další zvětšování útlumu stěnou
je neekonomické, je potřeba nejdřív zatlumit dvěře.

* niekt0 <nie...@hysteria.sk> [2018-04-09 14:19:16 +0200]:

Zdar,

jenda niekde na irc povodne spominal tu akusticku verziu sadrokartonu
(http://www.levnestavebniny.cz/sadrokarton-rigips-modre-ticho-.2929/)
ktora je tazsia, a teda aj drahsia. Myslis ze je to overkill?

+ este by som do toho zapocital naklady na povrchovu upravu (malovanie?)

n.