Hej Morten.

LAD VÆRE. Atamon skulle ifølge en af mine kammerater, som også er
håndbrygger, være lavet til at slå alt levende ihjel (inklusiv gær). Jeg
bruger selv klorin som Christian Rahbæk, og jeg har aldrig været udsat for,
at øllet har taget skade af dette, så ud i rengøringsskabet og led.

 God fornøjelse med bryggen

Med venlig hilsen

Peter Elkjær

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] vegne af Christian Rahbek
Sendt: 25. maj 2005 19:20
Til: Morten Friis Andersen
Cc: [email protected]
Emne: Re: [Brygforum] Disinficering

Hej Morten

Jeg bruger (åbenbart i modsætning til alle andre?) klorin og jeg har
gode erfaringer med dette. Efter en grundig rengøring bruger jeg ca.
1/2 deciliter til 25 liter vand, og skal vi sige 5 -10 minutters
kontakttid. Herefter skyller jeg to gange med koldt postevand, jeg
gør mig ikke særligt umage med dette. Denne fremgangsmåde anbefales
bl.a. af håndbrygningsguruen Charlie Papazian i bogen "the complete
joy of homebrewing". Det er iøvrigt en informativ og morsom bog som
jeg vender tilbage til igen og igen.

Højt skum!

Christian Rahbek

Den 25/05/2005 kl. 12.38 skrev Morten Friis Andersen:

> Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
> Content-Transfer-Encoding: 8bit
>
>     Hej håndbryggere
>
> Jeg skal brygge på fredag, men har glemt at bestille Iodophor da jeg
> bestilte mine øvrige varer, kan det købes i almindelig handel?
> Eller er
> der andet man kan bruge til at disinficere med.
> Hvad med ATAMON - det plejer man da at bruge til at disinficere
> marmelade
> glas?
>
> Jeg ved også at man kan få noget hos BIRO (de handler med reng.
> artikler)
> som man bruger til at disinficerer softice-maskiner med, det kan
> vel også
> benyttes, eller kan det?
>
>
>
> _______________________________________________
> Brygforum mailing list
> [email protected]
> http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum
> To get off the list, send a blank mail to brygforum-
> [EMAIL PROTECTED]
>
>



_______________________________________________
Brygforum mailing list
[email protected]
http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum
To get off the list, send a blank mail to [EMAIL PROTECTED]



Besvar via email