1) Helt generelt: ser bryggeplanen og opskriften fornuftig ud?

Umiddelbart ja, det ser ikke så tosset ud. Den vil nok godt kunne tåle lidt mere af crystalmalten, uden at blive for sød. Se her: http://www.brewsupplies.com/hops-gravity.htm

2) Den her solbærduft i en bitter - grundig læsning tyder på at det
kunne være Bramley Cross, hvilket Brygladen ikke fører (jeg er i
Odense, så det bliver i første omgang min butik). Er det et generelt
træk ved engelske aromahumler?

Der er flere af de engelske humletyper med denne smag/aroma, f.ex. Bullion:

http://www.byo.com/referenceguide/hops/

3) Jeg ved det er amatøragtigt med almindelige dunke til gæring og jeg
arbejder på en spandeløsning. Men kan man mon ikke med rigeligt varmt
vand og klorin rengøre dunken tilfredsstillende?

En gæringstank koster en 100kr seddel, og er SÅ meget nemmere at gøre ren, end en lukket dunk. Jeg ville synes det var åndet at risikere en kedelig oplevelse med dit første bryg, ved at spare 100kr. Og som en anden har nævnt, er der det samme arbejde forbundet med at lave 10 liter og 25, så lav en god portion og fyld en tank godt op ;-)

4) Får jeg restsødme nok til en fyldig lavalkohol bitter med den
valgte kombination af ekstrakt og krystalmalt? Jeg vil ikke have for
meget karamelsmag, vil det evt. være bedre at tilsætte lidt laktose og
skippe ambermalten?

Se ovenstående. Og hvad med at steepe noget carapils? Giver krop og hjælper skumdannelsen, uden at give farve og smag:

http://www.byo.com/referenceguide/grains/

5) Mon det kan betale sig at købe krystalmalten hel (for at kunne købe
større mængde og gemme det nogle måneder) og så male det på min
kaffemølle?

Tjah, hvorfor ikke? Generelt ser jeg det anbefalet at knuse steeping malt til ekstrakt bryg med en kagerulle, f.ex. mellem nogen ark bagepapir, eller i en pose. Men en mølle kan nok godt bruges til nød. Eller sågar en blender.

http://www.haandbryg.dk/cgi-bin/beercalc.cgi?pick=Beginners%20Bitter

Jeg bruger en 10l stålgryde.
Køler i vandbad med isterninger, netop som sidste omgang humle kommer i.
Omstikker for at undgå noget bundfald.
Regner med at komme den på diverse plasticflasker (fra kildevand) og
patentflasker

Undgå klare flasker. Selvom nogle kommercielle bryggerier bruger det, og det ser flot ud, er klare flasker ikke særligt egnede til øl, da UV-lys påvirker humlen i øllet og udvikler en kemisk forbindelse der ligner den stinkdyr kan lave. I det hele taget vil en øl-nørd vel ikke bruge plastflasker, heller, vil han? ;-)