From: Rasmus Fink
Sent: Tuesday, August 02, 2011 3:38 PM
Cc: brygfo...@haandbryg.dk
Subject: Re: [Brygforum] Effektivitet

Hej Alex,

Jeg har tidligere også haft problemer med for dårlig effektivitet indtil
det gik op for mig at jeg havde for lidt vand i forhold til malt når jeg
mæskede. Vandet blev simpelthen "mættet" inden al det gode kunne nå at
blive trukket ud af malten.

Jeg mæsker i min lauter tun og har aldrig haft problemer med uklar urt.
Har du husket at hælde de første mange liter tilbage igen oven på mæsken
indtil urten var løbet klar ? Det kan i nogle tilfælde godt tage en del
liter (10-20 liter i nogle af mine tilfælde)...

Kunne du bruge det til noget ?

MVH
Rasmus