To: kjeldjen...@hotmail.com; j...@upthere.dk; beermeis...@live.dk;
brygforum@lists.haandbryg.dk
From: mortenlaursen...@hotmail.com
Subject: SV: [Brygforum] vedr mæskning af hvede øl
Date: Thu, 18 Aug 2011 20:14:57 +0200

Hvorfor vil du omstikke?

Mvh Morten
9230

Sendt fra min HTC-telefon

----- Reply message -----
Fra: "Kjeld Jensen" <kjeldjen...@hotmail.com>
Dato: tor., aug. 18, 2011 19:48
Emne: [Brygforum] vedr mæskning af hvede øl
Til: <j...@upthere.dk>, <beermeis...@live.dk>, <brygforum@lists.haandbryg.dk>

Jeg kan også kun anbefale en WB06 German Weizen tørgær, for det giver efter min
mening, det bedst resultat. Lad den gære i 7 dage, stik herefter om og giv den
giv den 7 dage mere.
Når du skal flaske den, tilsættes 8 gram sukker pr.liter til eftergæring –
opløs i kogende vand og køl det derefter ned inden det tilsættes.

M.v.h.
Kjeld