A una casa del meu poble anomenada torre Sivilla, tancada i deixada de fa
anys, hi vivia una colònia de gats. La gent els hi deixava menjar. Es
reproduïen bastant. Ara, una colònia d'okupes han fet fora la colònia de
gats. Cada cop n'hi ha més- d'okupes, i també es multipliquen de presa, com
els gats. Duen rastes, banderes vermelles i simbologia esquerrana o
comunista ( son els nous comunistes del Cercle del Liceu ), sense corretja,
porten piercings a tota la cara i segurament a altres llocs del cos, i
alguns llueixen una estètica punk- sinistre; van tots junts i orgullosos per
tot arreu, com reivindicant algunes coses que deuen saber ells, i no poden
amagar, sota el posat de borregos, què contents estan de que tothom els
miri. Guapos, en general, ho son. Es clar, tots son joves, i semblen sans.
Han fet unes feines ridícules al voltant de la casa, i riuen molt, quan es
fa de nit sobretot,es lleven tard.....

A vegades, penso, i digueu-me burro, tindré okupes al cap, que em tiben el
corrent i la calefacció  i em deixen així, amb serveis mínims...? La
gallina, se l'han menjada els gossos dels okupes...? O els okupes
mateixos...? Potser ha arribat l´hora de dir.lis que per molta filosofia que
hi posin aixó te un nom....vosaltres mateixos.

A.Dominguez