No sé si sabeu d'on ve el concepte de "troll" d'internet, per si de
cas, un enllaç viquipèdic (en castellà, car no existeix article
corresponent en català)

http://es.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internet%29

D'un temps ençà, sembla que alguns dels usuaris d'aquesta llista estan
entrant en pràctiques "troll", fent que el que era un espai de debat i
informació neutre i plàcid comenci a tornar-se un plató de Tele5 o una
tertúlia radiofónica sense moderador.

Us demanaria, pel be de la meva placidesa, i des del fet que sóc només
un pobre curiós i innocent "turista" que provessiu tots plegats de
moderar el discurs, i en comptes de plantejar preguntes que sabeu que
només poden portar a reaccions "defensivoagresives" us limiteu a posar
sobre la taula els arguments de la manera a què em teníeu acostumat.

Per si de cas, hi ha un ús força senzill que es fa servir als fòrums
(lletja paraula com poques) que consisteix en ignorar els missatges
del tipus "troll" (l'antic costum -"don't feed the troll"-
d'identificar-los i demanar que no se'n faci cas dintre del debat no
acostuma a funcionar).

Així doncs, si veieu missatges que us ofenen per la manera d'estar
construïts, no els contesteu, com a molt limiteu-vos a exposar la
vostra posició d'una manera calmada i constructiva.

Gràcies, i perdoneu la interrupció.
Vicenç, un turista ocasional, i cardedeuenc vocacional