    ZK> Merhaba, UnCommon Web geliştirme çatısı ile bir "Merhaba
    ZK> Dünya" uygulaması yazdım. Elimden geldiğince geçtiğim
    ZK> aşamaları bir yazıda topladım. Liste üyelerinden önerilerini,
    ZK> ekleyeceklerini ve Ucw hakkındaki yorumlarını esirgememelerini
    ZK> dilerim. Eksik gördüğünüz yerleri, düzenltilmesi gerektiğini
    ZK> düşündüğünüz yerleri belirtirseniz Türkçe olarak hemen hiç
    ZK> kaynak olmayan bu konuda bir giriş yazısını fazlamesai'de
    ZK> yayınlanmasını isterim. Ben konuyu araştırırken Türkçe kaynak

Siz yeter ki isteyin! fazlamesai.net programcin ve programcinin,
isleri kolaylastiran uzayli teknolojilerin her daim yaninda :)
Eline saglik diyorum öncelikle.

Sonra da cok ufak birkac noktaya deginiyorum, FM'de duyurmadan
önce:

- Kisaltma olmasi itibari ile büyük harfle yazilmasini
gerektigini düsündügüm sözcükler: UCW, HTTP, HTML, SQL

- '... stateless olmasi...' yerine Türkce bir ifade denesek?
Bunu okuyan programcilarin %99'u anlayacaktir konuyu ama
yine de Türkce kaygisi gütsek diyorum, önerisi olan?

- slot yerine bir sey diyor muyduk Türkce? Bkz. yukaridaki
kaygilar.

- Bilesenler arasi programlama birebir masaüstü programlama
ile ayni mi, bir web sayfasindan digerine gecisten ne farki
ve avantaji var, bu soyutlama birtakim problemlere yol acabilir
mi, vs. bu biraz daha detayli belirtilirse güzel olur.

- 'Burada ilk olarak çalışacağımız paketi belirtiyoruz ki ...'
ile baslayan paragrafta belki Common Lisp paket yönetim sistemine
dair birkac link verilse güzel olur.

- 'Uygulamamızın tarayıcıda erisimi' cümlesinde 'tarayicidan'
olsa daha iyi olur gibi göründü bana.

- '... bir paket yardımı ile burada direkt olarak html kodu
yazıyoruz.' yerine '... bir paket yardimi ile burada dogrudan
HTML kodunu yaziyoruz.' desek olur mu?

- 'Buna butonlar eklenemiş...' cümlesinde 'eklenmis' olacak.
Buton yerine dügme desek olur mu? (Takip eden cümlelerde de
degistirecek sekilde).

- 'kod çalışyor', 'kod çalışıyor' olacak. Parantezden önce bir
bosluk olmali.

- Yukarida bahsettigim türden bir vurgu sondan bir önceki paragrafta
yapilmis, yaziya motivasyon icin belki buradaki ana tema yazinin
girisindeki o kisma eklense iyi olur.

- Yazinin sonunda yurtdisindan ve Türkiye'den somut UCW örnekleri
verilirse güzel olmaz mi? Common Lisp ve UCW'nin hangi yerli ve
yabanci web projeleri icin kullanildigini görmek insanlari biraz
daha kurcalamaya tesvik edecektir, birkac link fena olmaz; önerisi
olan?

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http://emba.bilgi.edu.tr        http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com