    CT> ... yapay zeka uygulamaları ilgimi
    CT> çekiyor ve ufak sensörlü devreler yapmaya çalıştım bu
    CT> sene(robotik ve otomasyon klübü çatısı altında küçük robotlar
    CT> yaptık).

Ne güzel.

    CT> ... yapay zeka konusunda bazı
    CT> algoritmaların kitaplarını okudum ancak hiç uygulama
    CT> yapmadım(bir de matematik bölümünde verilen bulanık mantığa
    CT> giriş derslerine dinleyici olarak katıldım).

Hangi kitapları okudunuz?  Şu sıralar giriş için popüler kitap Russel
ve Norvig'in kitabı diye biliyorum.  İçimizden  birinin evvelki sene
onu çalıştığını da biliyorum.  Link vereyim:

http://aima.cs.berkeley.edu/

Lisp bağlamında (ama tukarıda belirttiğim Brooks yaklaşımının tersi
taraftaki YZ icin), PAIP dediğimiz kitap var.  Çok iyi kitaptır:

http://norvig.com/paip.html

İstanbul'da üniversite kütüphanelerinde bunların bulanabiliyor
olmaları lazim.

    CT> programlama
    CT> bilgim de matlabdeki if li ifadeler ve döngüler dışında sıfır.
    CT> pythonun kolay olduğunu duydum ve nesne yönelimini kavramak
    CT> için çalışmaya başladım.(linux kursundaki hocam talat uyarer
    CT> hocamın da bu dili övmesi ile ilgim uyandı aslında).  lispinse
    CT> kümeler gibi olması ve matematiksel bi dil olduğu izlenimim
    CT> beni heyecanlandırdı. matematikle alakalı olan her şey gibi
    CT> eminim o da çok güzeldir.

Eğer bilgisayar bilimlerine programcılık tarafindan ciddi bir giriş
için vakit ayırabilecekseniz SİCP'yi okuyun bence.  Üstelik
yazarlarının derslerinin videoları da var:

http://mitpress.mit.edu/sicp/full-text/book/book.html

http://www.swiss.ai.mit.edu/classes/6.001/abelson-sussman-lectures/

    CT> ancak kafama takılan soru şu yapay
    CT> zeka uygulamalarında kulanılan lispte hazır algoritmaların
    CT> kullanıldığı kütüphanelerin kullanımı şeklinde mi
    CT> oluyor?(lispde kütüphaneler var mı aslında onu da bilmiyorum)

Var, ve belki.  Yani ne yapmak istediğinize bağlı hazırını bulup
bulamayacağınız.

    CT> gerçi değilse de o kadar önemli değil uğraşıp kendim yapmış
    CT> çok daha iyi bir şekilde öğrenmiş olurum.

En doğrusu o, öğrenmek icin.

    CT> umarım sorum çok mantıksız değildir, lispi yeni tanıdım ve
    CT> araya finaller girdi pek fazla okuma yapamadım soru
    CT> sorabileceğim arkadaşım olmadığı için aşırı yüzeysel bir
    CT> bilgiye sahibim fazlamesai ve ileri seviyedeki makalelerle
    CT> practical common lisp kitabını okumaya başladım (bilgisayar
    CT> mühendisi arkadaşlar genelde java öğreniyorlar).

İngilizce okuyabildiğinize göre yukarkı kaynaklara da bakmanızda fayda
olabilir.

kolay gelsin,

BM