On Sun, Jun 03, 2007 at 04:28:08PM +0300, Bülent Murtezaoğlu wrote:

> [...]
>
> Eğer bilgisayar bilimlerine programcılık tarafindan ciddi bir giriş
> için vakit ayırabilecekseniz SİCP'yi okuyun bence.  Üstelik
> yazarlarının derslerinin videoları da var:
>
> http://mitpress.mit.edu/sicp/full-text/book/book.html
>
> http://www.swiss.ai.mit.edu/classes/6.001/abelson-sussman-lectures/
>
>     CT> ancak kafama takılan soru şu yapay
>     CT> zeka uygulamalarında kulanılan lispte hazır algoritmaların
>     CT> kullanıldığı kütüphanelerin kullanımı şeklinde mi
>     CT> oluyor?(lispde kütüphaneler var mı aslında onu da bilmiyorum)
>
> Var, ve belki.  Yani ne yapmak istediğinize bağlı hazırını bulup

YZ ile uğraşırken bol bol graf işleyeceğinizi tahmin ediyorum.  Yakın
zamanda cs-discuss'ta bu konu geçti ve ortaya cl-graph atıldı.
http://common-lisp.net/project/cl-graph/documentation/ adresindeki
belgelerinden
http://common-lisp.net/project/cl-graph/documentation/cl-graph-package/index.html
dikkatimi çekti. Paket içerisinde standart graf algoritmalari hali
hazırda bulunuyor. Gözatmaya değebilir.

>     CT> gerçi değilse de o kadar önemli değil uğraşıp kendim yapmış
>     CT> çok daha iyi bir şekilde öğrenmiş olurum.
>
> En doğrusu o, öğrenmek icin.
>
>     CT> umarım sorum çok mantıksız değildir, lispi yeni tanıdım ve
>     CT> araya finaller girdi pek fazla okuma yapamadım soru
>     CT> sorabileceğim arkadaşım olmadığı için aşırı yüzeysel bir
>     CT> bilgiye sahibim fazlamesai ve ileri seviyedeki makalelerle
>     CT> practical common lisp kitabını okumaya başladım (bilgisayar
>     CT> mühendisi arkadaşlar genelde java öğreniyorlar).
>
> İngilizce okuyabildiğinize göre yukarkı kaynaklara da bakmanızda fayda
> [...]

Can Burak Çilingir